Een facturatie die niet mis kan gaan

Waar blijft jouw betaling toch Een goede facturatie is iets wat door veel beginnend ondernemers wordt onderschat. Wanneer goederen of diensten zijn geleverd wil je als ondernemer uiteraard zo snel mogelijk je geld hebben, maar vaak laten klanten op zich wachten. Dat is niet altijd de schuld van de klant; het kan ook zijn dat er bij jouw factuur een paar onduidelijkheden zijn waardoor de betaling uitblijft. We hebben een paar belangrijke redenen voor je op een rij gezet.

 

Denk aan de betalingstermijn jouw bedrijf heeft regels naar de klant met betrekking tot de betaling. De meeste bedrijven hebben een betalingstermijn van twee weken. Het is echter niet zo dat je een standaard betalingstermijn niet op de factuur hoeft te vermelden. Vermeld altijd duidelijk de factuurdatum en de datum waarvoor je de betaling verwacht. Maak duidelijk dat vanaf het moment van verstrijken van de betalingstermijn de klant in verzuim is. 

De volledige bankgegevens De bankgegevens die jij vermeldt op je factuur moeten uiteraard kloppen. Dat klinkt eveneens heel logisch, maar veel facturen hebben hier een manco. Vermeld niet teveel bankrekeningnummers op een factuur. Houd het eenvoudig en kies één of twee banken waar men de betaling op kan overmaken. Vermeld het volledige verplichte IBAN nummer op de factuur. Daarnaast moet je bij een buitenlandse betaling vragen om een BIC nummer. Dit is een banknummer voor internationaal bankieren.

Voor meer info :