Orderverwerking is een cruciaal onderdeel van e-commerce. Bij het aanbieden van online verkoopdiensten moeten we maximaal letten op hoe de koper de goederen in zijn handen zal ontvangen. Hier zijn zes effectieve voorbeelden die uw klanten zullen verrassen en de geloofwaardigheid van uw bedrijf zullen vergroten. Lever de goederen in hun originele verpakking. Gebruik de originele verpakking, dit zal je helpen om je te onderscheiden van de concurrentie, en zal ook je naamsbekendheid vergroten. Een goed voorbeeld is de in Los Angeles gevestigde handtaswinkel Little Black Handbag. De winkel is gebaseerd op het principe van op abonnementen gebaseerde e-tailer – e-commerce per abonnement. Ze creëerden een speciale “glijdende” verpakking, die volgens de ontwikkelaar de gebruikerservaring van de klant verbetert. Geef klanten gratis monsters Heeft u een nieuw product gemaakt en wilt u dat uw klanten het proberen? Voeg gratis monsters van het nieuwe product toe aan uw zending. Dit is een geweldige manier om uw klanten te verrassen en te verrassen. Sommigen van hen zullen beslist besluiten het voorgestelde product te kopen. Vorig jaar kocht ik bijvoorbeeld een portemonnee voor mobiele telefoons van Amazon en was aangenaam verrast dat de verkoper een gratis sleutelhanger bij het pakket had. Toen de goederen arriveerden, zag ik dat de gepresenteerde sleutelhanger interessanter was dan de mijne en ik heb hem met plezier bevestigd. De volgende keer dat ik een telefoonaccessoire nodig heb, zal ik zeker gebruik maken van de diensten van deze online winkel. Om vaste klanten te werven, moet je klanten kleine, maar leuke en originele geschenken geven. Bovendien, toen mensen me vroegen wat voor soort sleutelhanger ik op mijn telefoon had, vertelde ik hun verhaal graag opnieuw en noemde ik Amazon. Zoals we hebben gezien, heeft het gebruik van kleine geschenken in e-commerce een langetermijneffect, houdt het klanten vast en trekt het nieuwe aan door de overdracht van positieve ervaringen via mond-tot-mondreclame. Wat te doen als de klant iets niet leuk vindt? Wat als de klant een onaangename ervaring had met het werken met uw bedrijf? Onderzoek het probleem waarmee de klant wordt geconfronteerd. Doe je best om de negatieve situatie te corrigeren. Stuur een ongelukkige klant extra geschenken, verontschuldiging of geef hem een goede korting. Gebruik flyers Hebben uw pakketten extra ruimte? Haal er het meeste uit door hand-outs, flyers, coupons en gepersonaliseerde aanbiedingen bij te voegen. Dit heeft geen invloed op de verzendkosten en biedt de mogelijkheid tot cross-selling van andere goederen en diensten. Voeg folders toe met een visuele weergave en beschrijving van de goederen en diensten die het door de klant bestelde product vergezellen. Profiteer van seizoensinvloeden bij het promoten van uw diensten. Informeer de klant een paar maanden voor de geplande vraag naar een bepaalde groep goederen. Personaliseer de gesprekken van uw klanten
Persoonlijke, handgeschreven berichten zorgen ervoor dat u nog gedenkwaardiger wordt voor de klant. Als u bijvoorbeeld telefonisch of elektronisch met een cliënt communiceert, verwijs dan naar dit gesprek in uw beroep op hem, met citaten en uittreksels ervan. Bied aangepaste verzendmethoden aan Consumenten houden van gratis verzending. Dit is een effectieve stimulans om klanten te behouden en hen te motiveren om terug te keren naar uw winkel. Dit betekent echter niet dat u elke klant gratis verzending moet aanbieden. Bekijk klantprofielen om te zien welke klanten coupons voor gratis verzending moeten sturen. Kies alleen klanten die regelmatig winkelen. Deze klanten zullen uw aanbod waarderen en hiervan profiteren. Verzending hoeft niet altijd gratis te zijn, als u niet gratis kunt verzenden, biedt u een goede verzendkorting. Upgrade bijvoorbeeld de bezorgklasse, in plaats van 2 dagen, bezorg het product op dezelfde dag. Gevolgtrekking Individuele orderverwerking kan duur zijn en veel tijd kosten. Maar het kan zijn vruchten afwerpen als het goed wordt gedaan. Als uw budget krap is, test u de effectiviteit van deze methoden op een kleine groep klanten en ziet u hoe ze werken. Niet alle personalisatiestrategieën werken voor elke klant. Het heeft bijvoorbeeld geen zin om gratis of preferentiële verzending aan te bieden aan klanten die minder dan $ 10 per bestelling uitgeven. Segmenteer klanten op hoe actief ze zijn, hoeveel geld ze uitgeven of wanneer de laatste aankoop is gedaan. Het is belangrijk op te merken dat u personalisatietechnieken alleen moet toepassen als dit zinvol is voor uw klanten en uw bedrijf.
|
https://marketingbook.shop/ |