Koude e-mails hoe een recruiter geen spammer wordt

recruitment consultants

Hallo lezer!

We vertellen je graag over onze vacature. Dit is een vacature voor een lezer in ons vriendelijke team. We hebben goede artikelen en interessante opdrachten. Heb je interesse in deze vacature of bloed je ogen uit, lees dan het artikel.

Wat is een koude brief?

Een koude brief is een bericht dat u bijvoorbeeld per e-mail verstuurt naar een persoon die u zelf niet kent. Kortom, hij verwacht deze brief niet.

Zijn Jehovah’s Getuigen ooit naar uw appartement gekomen? In wezen is het hetzelfde. En de jongens doen koude verkopen.

Het is belangrijk om te begrijpen dat een koude brief en een nieuwsbrief niet hetzelfde zijn.

Stel je daarentegen een klassieke koude brief voor. Laten we dit zeggen:

Hij heeft een ander doel en een andere taal – het publiek een beetje interesseren, aantrekken, opwarmen. Een persoon die net langskwam – pak de hand en leg uit waarom hij geïnteresseerd zou moeten zijn in iets dat jij hebt.

Een koude e-mail moet er niet uitzien alsof je hem drie dagen in Mailchimp hebt getypt. Daarom hebben en mogen ze niet veel gemeen hebben met nieuwsbrieven. Er zijn tools voor e-mailmarketing en er zijn tools voor koude verkoop. Ze zitten in verschillende dozen. We zullen nu uitleggen waarom dit belangrijk is. Is dit echt spam? Ja 🙂

Als je geen toestemming hebt om materiaal (inclusief advertenties) te sturen, kan de kandidaat behoorlijk boos worden en je met gerechtigheid bedreigen. Ja dat kan. Maar iets suggereert dat dergelijke precedenten niet bestaan ​​in het Russische rechtssysteem.

In ieder geval – als u denkt dat u volledig onschuldig zaken doet, moet u weten dat het versturen van vacatures spam is.

Waarom komen e-mails in spam terecht? Er zijn verschillende redenen.

# 1 – Ontvangers klagen over u en uw beoordeling is laag

Als u vaak e-mails verzendt en de ontvangers verwachten deze niet, markeren ze deze als “spam”. De reputatie van het domein waarmee u e-mails verzendt, gaat omlaag en de rest van de e-mails wordt automatisch spam.

En in feite is dit het engste dat je kan overkomen. Want als er constant over uw brieven wordt geklaagd, kunt u later niets meer doen. Brieven worden gewoon slim door mailboxen in de map Spam gevouwen. En je hoopt ook coole jongens aan te nemen 🙂 In Mxtoolbox kun je de reputatie van je domein controleren: zwarte lijsten, authenticatie en meer.

# 2 – U heeft uw domein niet geverifieerd

We raden u ook aan dit te doen – het aantal bezorgde brieven kan aanzienlijk toenemen als hier een probleem mee is. Het is net als het controleren van een paspoort – e-mailclients moeten op de een of andere manier begrijpen of een brief afkomstig is van een vertrouwde bron of alleen van een spammer? We weten dat het nogal moeilijk is om het zelf te doen. Maar hoogstwaarschijnlijk is uw bedrijf al geslaagd voor e-mailverificatie, neem contact op met de mensen die dergelijke technische problemen oplossen. In ieder geval de installatie-instructies van Unisender en Mailchimp, en van Google.

# 3 – Uw e-mails worden niet beantwoord

Reageren op e-mails is belangrijk – als ze niet worden beantwoord, is de kans groter dat ze als spam worden herkend. Laten we nog meer zeggen: als de brieven niet eens worden geopend en onmiddellijk worden verwijderd, verlaagt dit ook uw e-mailreputatie. Daarom is het voor super duper erg belangrijk om normale koude letters te schrijven en het onderwerp van de brief correct te formuleren. Dit is nog een bewijs voor u dat het nutteloos is om dezelfde doeken naar kandidaten toe te tekenen, die u zelf nauwelijks kunt uitlezen.

En hier komt de tijd van ongelooflijk nieuws.

U denkt waarschijnlijk dat het doel van uw brief is om van een kandidaat een werknemer te maken. Dit is ambitieus, maar verkeerd.

Uw doel tijdens de fase van het verzenden van koude brieven is om een ​​dialoog te starten. Dus elk antwoord zal een succes voor je zijn. Daarom raden we je aan om altijd aan het einde van de brief te schrijven met voorstellen, ze zeggen: “als deze brief je helemaal niet interesseert, kun je gewoon” nee “antwoorden en het zal belangrijk voor ons zijn.”

# 4 – U stuurt e-mails naar de verkeerde adressen

Zeker als je mailings aanmaakt en er tussen de mails geen adressen zijn, heeft dit ook gevolgen voor je spamreputatie. Uw mailings hebben een hoog bouncepercentage, dat wil zeggen het percentage “retour” -brieven. En dit zal er ook toe leiden dat uw e-mails vaker naar spam worden gestuurd. Maak mailinglijsten schoon, segmenteer kandidaten, probeer mail uit open bronnen te halen. Tools om u te helpen uw e-maildatabase te controleren en geen e-mails te sturen naar adressen die niet bestaan:

Text Magic, Verifalia, Email Hippo, Email Checker

# 5 – U verzendt alle e-mails in bulk

We weten dat u marketingtools gebruikt om e-mails te verzenden. Inclusief – door kandidaten. En nu zijn er op een gegeven moment een hoop brieven verspreid. Wat ook pijn doet waar je brieven terechtkomen.

Hoe voorkom je dat je e-mails in één keer worden verzonden?

Verdeel ze in segmenten

Voer A / B-tests uit van verschillende onderwerpen: de ene brief bevat bijvoorbeeld het onderwerp “Nieuwe vacature in het bedrijf **” en de andere – “Het lijkt erop dat uw taken niet langer interessant voor u zijn.”

Handmatig e-mails verzenden / Bcc-e-mails verzenden door een timer in te stellen

# 6 – Je gebruikt (opnieuw) tools voor bulk-e-mailmarketing

Er is nog een belangrijk nadeel. De beoordeling zelf of de reputatie van de service waarmee u e-mails verzendt, kan van invloed zijn op hoe de mailbox uw e-mail behandelt. Als sommige verraderlijke bedrijven vreselijk spammen via de tool die u gebruikt, neemt de kans weer toe om in de map “c” terecht te komen.

Hint één: schrijf persoonlijke brieven

Wees humaan – schrijf brieven aan mensen. Je wilt tenslotte beantwoord worden, toch? En nu hebben we het niet over het invoegen van de tags {{naam}} en {{bedrijfsnaam}}, die dan op magische wijze zullen worden vervangen door wat je nodig hebt. En over recht in de schoenen kruipen van iemand die aan de andere kant je brief zal lezen en zal proberen een tekst te schrijven die hem interesseert.

Tip twee: luister niet naar allerlei obscure e-mailmythen

Iemand is gewoon te lui om in de details te duiken, ze sturen tonnen brieven en geloven dat alle problemen zitten in wat er in de brief staat. Dit is niet waar.

Hier zijn 4 sombere koude lettermythen:

# mythe1

Afbeeldingen kunnen niet worden ingevoegd

Je kunt, als ze in het onderwerp zitten, en je kunt ook GIF’s maken. Comprimeer ze gewoon (bijvoorbeeld in Compress.io) zodat ze behoorlijk zwaar zijn. En je kunt ook plaatjes maken die je aan letters toevoegt.

Ja, met uw foto bijvoorbeeld, zoals in dit geval.

# mythe2

Houd de onderwerpregel kort

Nee, en we weten niet eens waar zo’n mythe vandaan kwam. Het belangrijkste is dat de onderwerpregel verstandig is. Ze sprak over wat erin zat, was interessant en relevant voor een persoon, en vooral – specifiek. Mensen zullen 50 extra karakters lezen als ze iets interessants voor hen zien. Dit is een fractie van een seconde.

Kijk eens in je mailbox – nou, hoeveel saaie onderwerpen wil je soms niet eens openen. Maar bijna niemand kan het weerstaan ​​”Een team van introverte mensen is op zoek naar een frontend om een ​​product te maken voor gameuro, JS, 200k +, laten we koffie drinken op ons kantoor?” 

# mythe3

Het is noodzakelijk om brieven op een bepaald tijdstip te verzenden

Hoeveel onschuldige artikelen hierover zijn er op internet te vinden. Zoals, pas 9 uur en geen minuut later. Maar het punt is dat iedereen andere gewoonten heeft. Iemand checkt zijn post als ze wakker worden. Iemand doet liever andere dingen en komt om 11 uur bij de box, terwijl anderen het in principe pas aan het einde van de werkdag doen. Kortom, het meest correcte is om het zelf te proberen. Segmenteer tegelijkertijd de kandidaten: degenen die al een baan hebben, kunnen bijvoorbeeld overdag niet snel op uw brief reageren – probeer de brief na 19.00 uur te verzenden. En wie werk zoekt, kan ‘s ochtends schrijven. Bestudeer je publiek en je kunt ook vrijmoedig schrijven, zeggen ze, pas 18:43 en geen minuut later 🙂

# mythe4

Geen spamwoorden in e-mails

Zoals we al hebben ontdekt, is dit niet het eerste dat van invloed is op het spammen van uw e-mails. Dus het is natuurlijk beter zonder de doppen en “alleen vandaag gratis”.

Tip drie: stuur e-mails naar degenen die mogelijk in hen geïnteresseerd zijn (= degenen naar wie de informatie die u stuurt, een verschil kan maken in hun leven, m?)

En het is dat als je de doelgroep van een van je berichten niet hebt ontdekt, het geen zin heeft in je activiteit. Bied vacatures alleen aan een relevant publiek aan, anders schaadt u uw persoonlijke reputatie, het merk van de werkgever en zelfs de reputatie van het domein.

Hint vier: complimenten zijn ongepast

Vleierij (zelfs oprecht) van een onbekende recruiter is ook spam. Je kunt vertrouwen op de feiten uit je cv, maar begin je brief niet met een sprankelend compliment, ze zeggen: “je bent gewoon een pythonist van heel Rusland, we wachten op je in ons bedrijf om alles te redden!”

Het belangrijkste verschil tussen spam en gewone menselijke communicatie is dat het tweerichtingsverkeer is. Dus de eerste en nogmaals de belangrijkste taak van jou is om een ​​antwoord te krijgen. In de eerste fase beantwoordden ze alles.

In het kort.

Wat een enorm artikel, hier zijn enkele kleine conclusies

Koude letters zijn een lastige manier om relaties op te bouwen. Om het onder de knie te krijgen, zul je veel tijd moeten besteden: bestudeer de doelgroep en wat voor hen interessant is – maak verschillende sjablonen, analyseer de reputatie van je bedrijfsdomein, kies een tool voor het verzenden van brieven of mailings, maak illustraties en vind verschillende onderwerpregels per e-mail die mogelijk kandidaten zullen aantrekken.

Begrijp dat het belangrijkste is om een ​​reactie te krijgen van degenen aan wie u brieven stuurt. Tel het succes van een conversiecampagne voor kandidaten niet mee, maar meet de respons.

Koude brief is geen nieuwsbrief. Dit moet een persoonlijke brief zijn, waarin iets zal staan ​​dat de levensstandaard van een persoon aan de andere kant van de post kwalitatief kan veranderen.

U moet de post van kandidaten controleren: om ze te verifiëren. U kunt geen bulk-e-mails verzenden naar bladen met contacten die u al lang niet hebt gebruikt. Je kunt niet van de radar verdwijnen en dan naar binnen rennen. Als dit de eerste keer is dat u aan een kandidaat schrijft, stel uzelf dan voor. Het is een goede gewoonte om te vertellen wie u bent en waar u contact mee hebt.

Gebruik gerust plaatjes, lange discussies (maar interessant), en vergeet niet te experimenteren met de timing van je e-mails.

work agencies

https://www.globalrecruitment.info/